Odpowiedzi

2010-01-12T16:35:55+01:00
Z zasady pitagorasa
a²+b²=c² gdzie c=ab b=be a=x
x²+5²=13²
x²=169-25
x²=144
x=12
zatem odcinek AB=12+4=16
P=(4+16)/2*5
P=20/2*5
P=50 cm²
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T16:36:24+01:00
4+5+13=22
38-22=16

P=1/2*h(a+b)
P=1/2*5(4+16)
P=1/2*5*20
P=50 cm ²

Odp: 50 cm²

prosze o naj:PP
5 3 5
2010-01-12T16:41:43+01:00
Ob = 38 cm
dłuższa podstawa = 38cm - 4cm - 13cm - 5cm = 16cm
Wiemy, że pok prostopadły do podstawy jest zarazem wysokością

P = ½ × (4cm + 16cm) × 5cm
P = ½ × 20cm × 5cm
P = 50cm²
2 3 2