Odpowiedzi

2010-01-12T16:39:51+01:00
Narysuj sobie trójkąt równoramienny, ramiona opisz:3m
podstawa Δ= rozstawowi drabiny i podpisz ją 2m

narysuj wysokość opadajacą na podstawę, to twoja szukana wielkość

ta wysokość podzieliła podstawę na 2 równa kawałki po 1m

z pitagorasa oblicz h

h²=3²-1²
h²=9-1
h²=8m
h=√8m
h=2√2m≈2×1,41m≠2,82m
odp. drabina siega do wysokości około 2,82m
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T16:40:52+01:00
A=?
b=2
c=3
a²+b²=c²
a²+2²=3²
a²+4=9
a²=9-4
a²=5
a=√5
a≈2.24
Odp. Drabina sięga na wysokość ≈2.24 m
11 2 11
2010-01-12T16:42:29+01:00

h²=3²-1²
h²=9-1
h²=8
h=√8
h=2√2m
8 3 8