1.Podkreśl równanie które dotyczy podanego zadania. rozwiąż to równanie i wyniki sprawdź z warunkami zadania .

Janek w czasie wakacji jeden miesiąc poświęciła na prace zarobkową.Najpierw ścinał trawnik u sąsiadów , potem na wsi zbierał truskawki, za które otrzymał 2 razy większe wynagrodzenie niż za ścinanie trawy i jeszcze 25zł , a za pomoc przy żniwach otrzymał trzy razy tyle pieniędzy co za poprzednie prace razem.Za miesiąc przy pracy zarobił 580 zł.Jakie otrzymał Janek za poszczególne prace ?

a)9x + 75 = 580 c)12x +25 = 580
b)14x + 100 = 580 d)12x + 100 = 580

Proszę o szybką odp;):*

2

Odpowiedzi

2010-01-12T21:17:27+01:00
Mogę się mylić ale to podkreślone musi być A.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T21:18:47+01:00
Odp. d
odpowiedznie wynagrodzenia:
ścinanie trawy: x
zbieranie truskawek: 2x+25
żniwa: (x+2x+25)*3=9x+75

12x+100=580
12x=580-100
12x=480 /:12
x=40

2x+25= 2*40+25=105
9x+75=9*40+75=435

odp. za scinanie trawy otrzymal 40zł, za truskawki 105 zł, a za żniwa 435 zł
1 5 1