1. Dlaczego przewody linii elektrycznych powinny mieć taką długość, aby w lecie lekko zwisały ze słupów? Jak zachowają się te przewody w zimie?

2. Dlaczego rozgrzane szklane naczynie pęka gdy nalejemy do niego zimnej wody?

Bardzo proszę o pomoc:) (nagradzam najlepsze rozwiązanie)!!!

3

Odpowiedzi

2010-01-12T16:37:59+01:00
Bo w zimie się skurczają pod wpływem zimna.

Bo za szybka zmiana temperatury, czyli za szybko się skurcza
10 3 10
  • Użytkownik Zadane
2010-01-12T16:40:06+01:00
1) zjawisko rozszerzalności temperaturowej-latem pod wpływem ciepła druty "rozciągają" sie, a w zimie kurczą; podobnie jest z torami kolejowymi.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T16:40:35+01:00
Przewody linii energetycznych powinny zwisać w czasie lata, ponieważ gdy w zimie będzie mróz mogą się bardzo napiąć i rozerwać.

szklanka pęknię pod wpływem temperatury niewytrzyma ciśnienia.
12 3 12