Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T16:43:10+01:00
Zmiennocieplność- zmienność temperatury ciała zwierząt (zwanych zmiennocieplnymi )wraz ze zmianami temperatury otoczenia, brak zdolności organizmu do zatrzymywania ciepła oraz regulowania temperatury ciała i aktywności przemiany materii w stosunku do wahań temperatury w jego środowisku; z. cechuje większość zwierząt bezkręgowych oraz ryby, płazy i gady.
8 4 8
2010-01-12T16:46:13+01:00
Zmiennocieplność występuje wtedy, gdy organizm ma taką temperaturę jak otoczenie. Nie może utrzymać stałej temperatury ciała, a jest ona uzależniona od otoczenia. np gady wygrzewają się na słońcu, aby podgrzać swoją temperaturę ciała. W zimie u nas rodzime zapadają w sen letargiczny. Temperatura ich jest bardzo mała i w ten sposób się przystosowują. Jest to wynikiem niepodzielonego serca, przez co krew odtleniona miesza się z utlenioną.
11 4 11