Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T16:51:03+01:00
H² + 9² = 15²
h² = 225 - 81
h² = 144
h = 12

P = ½ (6cm + 24cm) ×12cm
P = 30cm ×6cm
P = 180cm²
reszte ilustruje rysunek w załączniku =)
2010-01-12T16:54:15+01:00
15 cm - długości ramion
6 cm - długość krótszej podstawy
24 cm - długość krótszej podstawy

Jeśli narysujemy obie wysokości to na dłuższej podstawie będą odcinki 9 cm, 6 cm i 9 cm. Dla jednego z trójkątów stosujemy twierdzenie

h^2 = 15^2 + 9^2
h^2 = 225 + 81
h^2 = 306
h = 3 pierw z 34

P=0,5(a+b)h
P=0,5(6+24) * (3 pierw z 34) = 45(3 pierw z 34)
2010-01-12T16:56:55+01:00
Musisz obliczyć wysokość.

24-6=18
18/2=9
x=9
h²+x²=c²
h²+9²=15²
h²+81=225
h²=225-81
h²=144
h=√144
h=12

P=½(a+b)*h
P=½(6+24)*12
P=½30*12
P=180