Obcas buta dziewczyny wywiera większe ciśnienie na podłoże niż noga słonia chociaż dziewczyna jest przecież dużo lżejsza niż słoń. Uzasadnij, dlaczego?

Baaaardzo proszę o pomoc :-)
Nie umiem sobie poradzić z tym zadaniem a jest ono bardzo ważne. Jak je zrobie będe miała 4 z Fizyki. Zależy mi . Więc porrosze baardzo o odpowiedzi. dzięki z góry :))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T16:52:18+01:00
Też o czwórkę się staram :)
wydaje mi się, i pewnie mam rację, bo brzmi to logicznie, że słoń równomiernie rozkłada ciężar na 4 ogromnych, płaskich stopach. A dziewczyna, na dwóch cienkich szpileczkach. Toteż nacisk jest większy, bo ciężar nie rozkłada się, tylko "kumuluje" na śródstopiu i właśnie na tym obcasie.
*już wiem czemu po akademii na sali gimn. były dziury w gumie xD *
2010-01-12T17:04:34+01:00
Do rozwiązania 1 dodaję: ciśnienie zależy od siły nacisku - F i od powierzchni stykających się ciał S.
wzór : p = F/S
czyli im mniejsza powierzchnia (obcas buta) tym większe ciśnienie.