Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T16:57:03+01:00
Za:
_ energia ze spalonych odpadów moze być wykorzystywana do ocieplania pomieszczeń- kotłownie cieplne
_ uzyskiwanie miejsca na pozostałe odpady- czyli nie doprowadzamy do nadmiernego zbierania odpadów.


PRZECIW:
- dymy i opary ze spalonych odpadów są wprowadzane do atmosfery-zatruwanie powietrza.
-spalanie odpadów uniemożliwia powtórne wykorzystanie surowców.

pozdrawiam:)
21 4 21
2010-01-12T17:01:20+01:00
Argumenty za spalarniami:
- szybsze usuwanie odpadów
- możliwość zlikwidowania każdej rzeczy bez długiego okresu oczekiwania na jej rozkład na wysypisku
- możliwość skorzystania z otrzymanego po spaleniu produktu (w tym przypadku energii oraz ciepła)

Argumenty przeciw spalarniom:
- duża ilość gazów oddawanych do atmosfery i zanieczyszczanie powietrza
- brak możliwości ponownego użycia surowców (uniemożliwienie recyklingu)
6 3 6