Odpowiedzi

2010-01-12T17:05:40+01:00
30dm/10 = 3dm-bok a
bok b - 3dm×4 = 12dm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T17:13:58+01:00
Obw.=30dm
I bok-x
IIbok-4x
Obw.=2a+2b
Obw.=2x+2*4x=30
10x=30
x=3dm
II bok -> 4x=4*3=12
Odp: Jedne bok ma długość 3dm a drugi 12dm.
2010-01-12T17:52:57+01:00
30 / 2 = 15, a jest to połowa, czyli oba boki. Teraz wystarczy to obliczyć, a właściwie ja zgaduję na zasadzie prób i błędów :).
Wynik :
3 dm na 12 dm