Odpowiedzi

2009-09-25T20:54:05+02:00
2sin30°-5cos45°+6tg45°-3ctg30°=2*1/2-5*√2/2+6-3√3=72,5√2-3√3

używając:sin30°=½ ; cos45°=√²/₂ ; tg45°=1 ; ctg30°=√3
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-25T20:57:01+02:00
2sin30°-5cos45°+6tg45°-3ctg30°= 2×½ - (5√2)÷2 + 6×1 - 3√3 = 1 - (5√2)÷2 + 6 - 3√3 = 7 - (5√2)÷2 - 3√3

2009-09-25T21:53:48+02:00
2sin30°-5cos45°+6tg45°-3ctg30°= 1 - 5√2/2 + 6 -3√3 = 7 -5√2/2 -3√3

7 -5√2/2 -3√3 ≈ 7 - 3,5 - 5,2 = -1,7