Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-12T17:18:05+01:00
P=a+b
obw=wszystko dodaj
a dokladnie jakie masz zadanie ??
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T17:19:45+01:00
To zależy jakiej figury.
Ogólnie rzecz biorąc obwód obliczasz dodając wszystkie boki do siebie. Chodzi tu o figury płaskie.

Trójkąt
P = 1/2ah

Trapez:
P = (a + b)h/2

Równoległobok:
P = ah

Romb:
P = ah

Prostokąt:
P = ab

Kwadrat:
P = a2

Deltoid:
P = d1d2/2 d1 - pierwsza przekątna deltoidu
d2 - druga przekątna deltoidu

Koło
P = πr2
  • Użytkownik Zadane
2010-01-12T17:22:27+01:00
Aby oblicz pole jakiego kolwiek czteroboku należysz pomnozyć jego bok razy drugi bok
to jest wzór na pole
a*b

Aby obliczyć obwód trzeba dotac wszystkie boki to siebie, obliczając obwód kwadratu można pomnożyć jego jeden bok razy 4, obliczajac obwód prostokąta trzeba pomnożyc dwa te same boki razy 2 i tak samoz nastepnymi jego bokami
wzór na obliczenie obwodu kwadatu (dwa sposoby)
a+a+a+a
a*4
wzór na obliczenie postokąta (kilka sposobów)
a+a+b+b
a*2+b*2
2*(a+b)
(ten ostatni sposób jest najlepszy)

a - jeden bok prostoąta i kwadratu
b - drugi ok prostokata

mam nadzieje z epomogłam i wytłumaczyłam