Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-25T22:19:01+02:00
Wzór:
CO₂

Masa węgla: 12 u
Masa tlenu: 16 u

m CO₂ = 12 u + 2x16 u = 44 u

44 u → 100 %
12 u → x

x = 12x100/44 ≈ 27 %

Odpowiedź: Zawartość węgla w dwutlenku węgla wynosi około 27 %.
4 3 4
  • Użytkownik Zadane
2009-09-25T22:22:35+02:00
100%-----mCO₂
X%--------mC

100%----44g
X--------12g

44X=1200→X=27.3%

Węgiel w dwutlenku węgla stanowi 27.3%.
2009-09-25T22:28:54+02:00
MC = 12 u
mCO₂ = 44 u

mC/mCO₂ = 12u / 44u * 100% = 27,27%