Odpowiedzi

2010-01-12T17:37:14+01:00
2010-01-12T17:38:56+01:00
Syzyf zdradził Asoposowi, że Zeus porwał jego córkę.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T17:40:57+01:00
Syzyf był ulubieńcem bogów. Za obrazę bogów (i zdradę) został skazany początkowo na śmierć, ale nie udało mu się. W końcu kazali mu dźwigać kamień pod stromą górę w Hadesie, która wciąż spadała w dół. Była to praca daremna. Stąd pochodzi wyrażenie frazeologiczne "syzyfowa praca".
Przykład: Zaborcy w "Syzyfowych pracach" rusyfikowali dzieci i to była daremna, niekończąca się praca.
1 5 1