Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T17:43:24+01:00
Podpisanie 5 sierpnia 1772 roku traktatu, w którym zaborcy powołują się na rzekomy rozkład Polski oraz swe historyczne podstawy prawne do zajmowanych terenów.
Przyczyna bezpośrednia, wojna domowa.(konfederacja barska)
9 3 9
2010-01-12T17:45:24+01:00
Niezadowolenie Rosji z naszych reform i szukanie pretekstu do wmieszania się w sprawy polskie - sprawa innowierców

Konfederacja barska [przeciw innowiercom, ale głownie przeciw mieszaniu się Rosji w wewnętrzne sprawy polski]
Konfederacja w Radomiu [w obronie katolicyzmu - antryga ambasadora carskiego M. Replina]
4 2 4