Ustal nazwy pierwiastków chemicznych na podstawie poniższych informacji:
a)należy do okresu 4 i jest berylowcem
b)ma liczbę atomową 32
c)leży w grupie 17 okresie 4



Proszę rozwiązać jak najszybciej bo to potrzebne mi na już!!!
Będę bardzo wdzięczna, myślę, że punktów wystarczająco dużo.(1gimnazjum)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T17:50:07+01:00
A) Ca(wapń)
b)Ge(german)
c)Br(brom)
:)
2010-01-12T17:53:49+01:00
A - Wapń [Ca] ale nie jestem pewna. :)
b - German [Ge]
c - Brom [Br]
2 3 2
2010-01-12T17:54:24+01:00
A) wapń (Ca)
b) german (Ge)
c) brom (Br)
1 2 1