Odpowiedzi

2010-01-12T17:45:10+01:00
X^3=64x
x^3-64x=0
x(x^2-64)=0
x(x-8)(x+8)=0
x=0 lub x=8 lub x=-8
a wiec trzy
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T17:52:08+01:00

x³ = 64x
x³ -64x = 0
x( x² -64) =0
stosuje wzór skróconego mnożenie x² - y² = ( x-y) (x + y)
x( x -8) ( x + 8 ) = 0

x = 0 lub x-8 = 0 lub x + 8 = 0
x = 0, x = 8 x = -8

sa więc 3 pierwiastki równania ( bo równanie jest 3-ego stopnia)
Równanie 3-ego stopnia może mieć maksymalnie 3 pierwiastki
( jakiego stopnia jest rownanie tyle może być makksymalnie pierwiastków)
13 4 13