Odpowiedzi

2010-01-12T17:48:43+01:00
M. - szkoła, ławka (szkoły? to samo co szkoła) szkoły, ławki
D. - szkoły, ławki, szkół, ławek
C. - szkole, ławce, szkołom, ławkom
B. - szkoły, ławki, szkół, ławek
Nrz. - (z(e)) szkołą, (z) ławką, (ze) szkołami, (z) ławkami
Msc. - (o) szkole, (o) ławce, (o) szkołach, (o) ławkach
W. - O! szkoła, ławka, szkoły, ławki
8 3 8
2010-01-12T17:49:49+01:00
Mianownik (kto?co?) ławka, ławki, szkoła, szkoły,
Dopełniacz (kogo? czego?) ławki, ławek, szkoły, szkół
Celownik (komu? czemu?) ławce ławkom szkole szkołom
Biernik (kogo? co?) ławkę ławki szkołę szkoły
Narzędnik (kim? czym? ) ławkom, ławkami, szkołą, szkołami
Miejscownik (o kim? o czym?) o ławce, o ławkach, o szkole, o szkołach
Wołacz (Oo!) ooo ławko, oo ławki, ooo szkoło, ooo szkoły
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T17:51:02+01:00
Mianownik(kto? co?) - ławka - ławki
Dopełniacz (kogo? czego?) - ławki - ławek
Celownik(komu? czemu?) - ławce - ławkom
Biernik(kogo? co?) - ławkę - ławki
Narzędnik(z kim? z czym?) - ławką - ławkami
Miejscownik(o kim? o czym?) - ławce - ławkach
Wołacz - ławko - ławki

Mianownik(kto? co?) - szkoła - szkoły
Dopełniacz (kogo? czego?) - szkoły - szkół
Celownik(komu? czemu?) - szkole - szkołom
Biernik(kogo? co?) - szkołę - szkoły
Narzędnik(z kim? z czym?) - szkołą - szkołami
Miejscownik(o kim? o czym?) - szkole - szkołach
Wołacz - szkoło - szkoły
18 4 18