Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T17:51:06+01:00
X-cena rogala
y-cena bochenka
1/5=0,2

0,2y=x |*4
4x+2y=6,3

0,8y-4x=0
4x+2y=6,3
------------
2,8y=6,3
y=2,25 zł
x=0,45 zł
  • Użytkownik Zadane
2010-01-12T17:52:41+01:00
X=rogal
y=chleb

x=1/5y
4x+2y=6,3

x=0,2y
0,8y+2y=6,3

x=0,2y
2,8y=6,3
y=2,25
x=0,2*2,25=0,45
Chleb kosztuje 2,25zł a rogal 0,45zł
2010-01-12T18:33:56+01:00
Cena rogala stanowi¹₅ ceny bochenka chleba .Za 4 rogale i 2 bochenki chleba zapłacono 6,30 zł.Znajdź cenę rogala i cenę chleba proszę o dokładne rozwiązanie z podstawianiem

cena bochenka chleba-x
cena rogala-1/5x
4(1/5x)+2x=6,30
0,8x+2x=6,3
2,8x=6,3
x=2,25
0,2x=0,2*2,25=0,45