Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T17:54:32+01:00
A=7 cm
b=15 cm
c=10 cm
h = ?

15-7=8 cm

z pitagorasa:
8²+h²=10²
64+h²=100
h²=36
h=6 cm

P=(a+b)*h/2
P=(7+15)*6/2
P=22*6/2
P=66 cm²

Pole tego trapezu wynosi 66cm²
2010-01-12T17:57:13+01:00
8² + x² = 10²
64 + x² = 100 /-64
x² = 36 /√
x = 6

P = (7 + 15) ∧ 6 / 2 = 22 ∧ 6 /2 = 132 / 2 = 66 j²
2010-01-12T18:00:31+01:00
Oblicz pole trapezu prostokątnego gdy podstawy o wymiarach dolna=15cm górna=7cm
gdy bok przeciwprostokątnej jest równy 10cm a nie ma danej wyskości.

15cm-7cm=8cm


10²-8²=h²
√100-64=h
√36=h
h=6

P=(a+b)*h*½
P=(15+7)*6*½=66

Odp Pole tego trapezu wynosi 66cm²