Elo oto zadanie. Dam 15 punktów.
Proszę nie o samo rozwiązanie ale także o obliczenia.
Odległość od Ziemi do Księżyca wynosi około 380 000 km. Czy statek kosmiczny lecący ze średnią prędkością 5kilometrów na sekundę (KM na SEC) doleciałby z Ziemi do Księżyca w czasie nieprzekraczającym 10 godzin?

Odpowiedźi do godziny 21.00.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T18:00:49+01:00
380 000km:5km=76000
76000:3600=21,1111111(h)
ODP. Statek nie przeleciałby w czasie nie przekraczającym 10 h.
2010-01-12T18:06:50+01:00
Najlepiej napisz tak :

dane: odległość ziemi od księzyca 380000 , prędkość 5km/sek
czas na dolecenie 10 h
szukane :czy uda się doleciec w 10 h

10h*60min=600min
600min*60sek=36000sek
36000sek*5km=180000 odp statek niedoleci w 10 h do księżyca