Olek zbiera znaczki i wczoraj policzył,że ma już łącznie 189 znaczków angielskich,francuskich i hiszpański.Francuskich ma 2 razy więcej niż hiszpańskich,a angielskich o 39 mniej niż franuskich i hiszpańskich razem.ile ma znaczków każdego rodzaju? - nie została odnaleziona.

2

Odpowiedzi

2010-01-12T18:03:57+01:00
38-hiszpańskich
76-francuzkich
75-angielskich
Najlepsza Odpowiedź!
  • Crey
  • Rozwiązujący
2010-01-12T18:04:05+01:00
F=2x
H=x
A=3x-39
Wszystko=189

6x-39=189I+39
6x=228I:6
x=38

F=32*2=76
H=38
A=3*38-39=114-39=75

Sprawdzenie:
76+75+38=189

Odp:Olek ma 76 Francuskich znaczków,75 Angielskich i 38 Hiszpańskich