Adam miał kłębek sznurka długości 7,5 m. Połowę sznurka zabrała mama do powieszenia bielizny. Ojciec do zawiązania paczki wziął dwie trzecie pozostałej części. Brat, z czystej złośliwości odciął połowę tego, co zostało.Dwie piąte reszty sznurka zabrała siostra .... Jaka część sznurka została Adamowi ? Ile to metrów.


Ma wyjść jedna dwudziesta sznurka i 0,375 m. Ale nie umiem zrobić dizłań wychodzi mi ciągle jedna druga proszę o pomoc

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T17:59:37+01:00
Adam miał kłębek sznurka długości 7,5 m. Połowę sznurka zabrała mama do powieszenia bielizny. Ojciec do zawiązania paczki wziął dwie trzecie pozostałej części. Brat, z czystej złośliwości odciął połowę tego, co zostało.Dwie piąte reszty sznurka zabrała siostra. Jaka część sznurka została Adamowi? Ile to metrów.

7,5m*(1-0,5)=3,75m
3,75*(1-2/3)=1,25m
1,25m*(1-0,5)=0,625m
0,625m*(1-0,4)=0,375m

1-0,5=0,5
0,5*1/3=1/6
1/6:2=1/12
1/12*3/5=1/20
27 2 27
2010-01-12T18:02:40+01:00
7,5 m - cały sznurek

1/2*7,5=3,75 m - tyle mama wzięła na powieszenie bielizny

7,5-3,75=3,75 m - tyle mu zostało

2/3*3,75=2/3*15/4=10/4=2,5 m - tyle wziął ojciec

3,75-2,5=1,25 m - tyle mu zostało

1/2*1,25=0,625 m - tyle odciął brat

1,25-0,625=0,625 m - tyle mu zostało

2/5*0,625=0,25 m - tyle wzięłą siostra

0,625-0,25=0,375 m - tyle mu zostało

7,5 -> 1
0,375 -> x
x=0,375/7,5=0,05=1/20

Adamowi zostało 0,375 m sznurka, t.j. 1/20 całości
15 4 15