Odpowiedzi

2010-01-12T18:07:28+01:00
S=at2/2
a=2s/t2

a=2*1,6m/(4s)2=3,2m/16s2=0,2m/s2

V=2s/t
V=2*1,6m/4s=3,2m/4s=0,9m/s
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T18:08:35+01:00
Dane : s= 160 cm = 1,6 m ; t = 4s Szukane: a, v

1. obliczamy przyspieszenie ze wzoru s=at^/2

s=at^/2 mnozymy przez 2
2s=at^ / : t ^
2s/t^ = a
a = 3,6m / 16 s^ = 0,225 m/s^

2. Obliczamy prędkość ze wzoru a = v/t

a=v/t mnozymy przez t
at=v
v= 0,225 m/s^ * 4 s = 0,9 m/s^

^ - oznacza podniesione do kwadratu
21 3 21