Zad.1

Obwód koła wynosi 31,4 cm. Oblicz promień tego koła.


zad.2
Obwód koła wynosi 10πdm. Oblicz promień koła.

________________________________________________

Zaznaczę Twoją odpowiedź jako najlepszą jeżeli podasz też np. wzór i jak to obliczasz, bo jestem w tym cienki i przyda się dokładnie napisane na lekcję :].

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T18:06:17+01:00
Wzór na obwód koła=2πr
r to promień
teraz podstawiasz 31,4cm pod obwód
31,4cm=2πr /:2π
r=31,4:2π
r=15,7:π
π≈3,14

r=15,7:3,14
r≈5cm

zad.2]
i tak samo:
obwód=10πdm
10πdm=2πr
obie strony podziel przez 2π
r=5dm
  • Użytkownik Zadane
2010-01-12T18:07:29+01:00
1.
π≈3,14
l=2πr
31,4= 2 × 3,14 ×r
31,4=6,28 × r / :6,28
r=5 cm

2.
10π=2× π × r
10π=2π × r / :2π
r=5 dm
2010-01-12T18:07:36+01:00
1. Ob. = 31,4 cm

r=Ob/2π
r=31,4/2π = 15,7/π ≈ 15,7 / 3,14 = 5

Promień wynosi 5

2. Ob. = 10πdm

r=Ob/2π
r= 10πdm/2π = 5 dm

Promień wynosi 5 dm.