Wypisz podobienstwa i różnice miedzy starozytnym i współczesnym teatrem

Teatr starozytny Teatr wspolczesny
Podobienstwa
..............................................................................................
Roznice
............................. .....................................
............................. .....................................
.............................. ......................................

PILNIE CZEKAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2010-01-12T18:11:47+01:00
Dzisiejsze sztuki są pisane na każdy temat ,a starożytne zwykle były oparte na mitologii i podejmowano w nich bardzo wzniosłe tematy.
Musiały być zbudowane według ściśle określonych reguł, występować prolog (wstęp), parodos (pierwsza pieśń chóru), epejzodiony (sceny), stasimony (kolejne pieśni chóru po epejzodionach), a wszystko kończył exodos.
Starożytnym twórcom sztuk chodziło o to, żeby widza poruszyć, widz miał doznać duchowego oczyszczenia. We współczesnym teatrze bardzo często zacierają się granice między poszczególnymi częściami sztuki.
W starożytność aktorami mogli być tylko mężczyźni. Występowali zazwyczaj w koźlich skórach oraz w butach na koturnach , aby ich lepiej było widać z dalszych miejsc. Aktorzy grali w tzw. maskach tragicznych, które były dostosowane do charakteru sztuki. Maski postaci kobiet były malowane na biało, a mężczyzn na brązowo. Dzisiaj aktorami są zarówno mężczyźni jak i kobiety, a ich ilość jest dowolna.
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T18:17:13+01:00
No to różnice:
Teatr współczesny jest w budynku, starożytny odbywał się ,,pod gwiazdami''
aktorami byli mężczyźni,kobiety miały wstęp wzbroniony na scenę,aktualnie role mogą odgrywać również kobiety.
była określona liczba aktorów, ilość aktorów jest dowolna.
Odgrywano 2 rodzaje sztuk, tragedię i komedię.Obecnie odgrywa się wiele rodzai przedstawień.
Przedstawienie trwało cały dzień, aktualnie spektakl trwa kilka godzin* Nie jestem pewna na 100% tego podpunktu.
Podobieństwa:
teatr był i jest dla wszystkich.
Występuje chór
18 3 18
2010-01-12T18:19:03+01:00
Teatr starozytny Teatr wspolczesny
Podobieństwa

1. w obu teatrach była: scena i widownia
2. widownia była rozmieszczona rosnąco tj. blisko sceny była położona niżej, a dalej wyżej
Różnice
W teatrze starożytnym występowali tylko mężczyźni, teraz występują przedstawiciele obu płci
dzisiaj aktorzy używają mikrofonów, kiedyś nie używali
dzisiaj jest kurtyna, miękkie fotele, kiedy ludzie siedzieli na kamiennych ,, schodkach"
kiedy ludzie chodzili na koturnach i w maskach, dziś są przebrani w kostiumy
w starożytności teatry były na dworze, teraz są w budynkach
17 3 17