Mały słoń wazy 999/1000 [<- ułamek], tego co waży i jeszcze półtora kilograma. Ile waży ten słoń?

` Jak ktoś ma podręcznik Matematyka 2001 kl. VI, to to zadanie jest na str. 132 ,,Łamigłówka" [puzlle].

` Z gÓryy dzięękii ;*
Proszę z obliczeniamii ;P
Dam najj ;]] ;)

2

Odpowiedzi

2010-01-12T18:12:35+01:00
1000 -999=1 1- 1.5 kg to jest jedna tysięczna wagi słonia
1.5kg razy 1000=1500kg drugiego nie mam bo nie mam książki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T18:13:54+01:00
999/1000 x + 3/2 x = x | - 999/1000
3/2 = 1/1000x |*1000
3/2 *1000 = x <skracasz>
3*500 =x
odp. Słoń waży 1500 kg.

*= razy