Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-26T10:46:27+02:00
Potrzebny wzor na cisnienie
hydrostatyczne.
Wazne aby dane byly w koheretnym ukladzie jednostek
Np SI

p=hρg gdzie h-wysokosc ρ-gestosc cieczy g-przyspiszenie zimskie

U nas
h=10cm=0,1m
ρ=1000kg/m³
g=9,81m/s²
OBL p

p=0,1*1000*9,81[N/m²]=981[Pa]


Pa - Pascal jednostka cisnienia w ukl SI

pozdrawiam

Hans
30 3 30
2009-09-26T11:22:40+02:00
Ρ = 1000kg/m^3
g = 10 m/s^2
h = 10 cm = 0,1 m

p = ρ*g*h
p = 1000 * 10 * 0,1 = 1000 Pa

1000Pa = 1kPa

24 4 24