Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T18:57:56+01:00
Są one równe, ponieważ:

jeżeli dodamy kolejno do siebie liczniki (dodajemy, aby zaoszczędzić sobie wymnażania, bo i tak musimy pomnożyć przez siebie 2008 i 2011 oraz 2009 i 2010) to wtedy w liczniku wyjdzie nam taka sama liczba, oczywiście w mianowniku również.

bo wiadomo, że mnożymy 2008 i 2011, bo mniejszej wspólnej nie mają. Czyli tą 1 w liczniku musimy też przez to pomnożyć.

Czyli będzie:

4019/ 4038088 = 4019/4038088
3 2 3
  • Użytkownik Zadane
2010-01-12T20:32:09+01:00
1/2008=0.0005
1/2011=0.0003
0.0005+0.0003=0.0008
1/2009=0.0005
1/2010=0.0003
liczby są równe (wyniki podawałam w przybliżeniu:)