Odpowiedzi

2009-09-26T10:54:27+02:00
12345*12345*12345*12345*12345*12345=
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-26T11:02:35+02:00
Takie dzialania na duzych liczbach wykonuje sie przez logarytmowanie
aby oszacowac wynik

x=12345⁶
logx=6log12345
logx=6*4,0915=24,5489

teraz troche teorii
cecha logarytmu c=24 decyduje o potedze liczb 10
mantysa logarytmu m=0,5489 decyduje o cyfrach znaczacych

szukamy teraz liczby y tekiej ze
log y=0,5489 z tablic /lub kalkulatora/ → y=3,539158

ODP x=3,539158*10²⁴


Pozdrawiam

PS.

W takich zadaniach zwykle podaje sie z jaka dokladnoscia nalezy policzyc liczbe

Wynik dokladny z kalk. naukowego
x=3539537889086624823140625

Hans
2009-09-26T11:30:57+02:00