Odpowiedzi

2010-01-12T18:34:21+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T18:34:46+01:00
Żeby wyznaczyć gęstość musisz mieć masę i objętość, bo d=m/v

żeby wyznaczyć masę trzeba położyć gwóźdź na wadze laboratoryjnej i odczytać tą masę.

aby wyznaczyć objętość trzeba do cylindra miarowego wlać wodę, zobaczyć na miarce poziom wody, a następnie 'wrzucić' ten gwóźdź i zobaczyć poziom wody. od drugiego poziomu wody odjąć pierwszy poziom wody i wyjdzie objętość.

jak pisałam w pierwszym zdaniu, masę trzeba podzielić przez objętość i wyjdzie gęstość. :)