Mam zadanie :
Ojciec i syn mają razem 50 lat. Gdyby syn był o 10 lat starszy to ojciec miałby 2 razy więcej latniż syn. Ile obecnie lat ma każdy z nich.
To zadanie potrzebuje na dzisiaj jak najszybciej . rozwiazanie rozpisac co jak po kolei z obliczeniami >

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T19:09:02+01:00
X- syn
y-ojciec

układ równań:
x+y=50
2(x+10)=y

x+y=50
2x-y=-20
----------- +
3x=30
x=10

10+y=50
y=40
2010-01-12T19:09:15+01:00
X-wiek ojca
y-wiek syna
(układem równań)

x+y=50
y+10=2y

x+y=50
10=2y-y

x+y=50
10=y

x=50-y
y=10

x=50-10
y=10

x=40
y=10

spr.:
x+y=50 40+10=50
y+10=2y 10+10=2*10 20=20

Odp. Ojciec ma 40lat, a syn 10.