1.Obwód kwadratu wynosi 12,4 cm. Oblicz jego pole.
2.Oblicz obwód kwadratu o polu 25 cm kwadratowych :)
3.Oblicz pole prostokąta o obwodzie 22,4 cm wiedząc ,że jego szerokość wynosi 4,8cm.
4.Oblicz pole rombu o obwodzie 21 cm. i wysokości 3,4 cm.
5.Stosunek boków prostokąta o obwodzie 68 cm, jest o 3 cm mniejsza od długości.Ile wynosi pole tego prostokąta?.
6.Oblicz pole kwadratu o przekątnej 4,6 cm.
Dzięki :))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T19:02:15+01:00
1. 12.4 : 4= 3.1
P= 3.1* 3.1=9.61

2.__ * __ = 25
5*5=25
O= 5*4=20 cm²

3.
22.4 - 4.8*2 = 22.4 - 9.6 = 12.8
P= 12.8*4.8=61.44

4. 21:4=5.25
5.25*3.4=17.85

5.nie wiem

6.nie wiem

Pozdrawiam ;-*
7 4 7
2010-01-12T19:10:11+01:00
1) 12,4:4=3.1
3.1*3.1=9,61
2) √25=5
5*4=20
3) 4.8+4,8=9,6
22,4-9,6=12,8
12,8:2=6,4
6,4*4,8=30,72
4) 5,25*3,4=17,85
5) nie chce mi sie liczyć
6)a√2=4,6/:√2
a=4,6/√2 *√2/√2
a=4,6√2/2
a=2,3√2
2,3√2 *2,3√2=10,58
6 2 6
2010-01-12T19:16:58+01:00
1. 12,4cm:4=3,1cm-długość boku
Pole=3,1cm*3,1cm=9,61cm²
2. a²=25cm²
a=5cm
Ob=4*5cm=20cm
3.Ob=2a+2b
22,4=4,8*2+2b
(22,4-9,6):2=b
b=6,4cm
Pole=6,4cm*4,8cm=30,72cm²
4.Ob=21cm
a=21cm:4=5,25cm
h=3,4cm
Pole=3,4cm*5,25cm=17,85cm²
5. a=x
b=x-3
68=2x+2(x-3)
68=2x+2x-6
74=4x
x=18,5cm
Pole=18,5cm*15,5cm=286,75cm²
6.a√2=4,6
a=2,3√2
Pole=(2,3√2cm)²=10,58cm²
3 5 3