Odpowiedzi

2010-01-12T19:00:43+01:00
1.sokole oko - dobry wzrok
2.oko za oko - sprawiedliwość
3.z zamkniętymi oczami - bezbłędnie, bez zawahania
4.widoczne gołym okiem - widoczne od razu, oczywiste
5.na pierwszy rzut oka - z początku
6.w mgnieniu oka - błyskawicznie
7.przejrzeć na oczy - zrozumieć prawdę
4 5 4
2010-01-12T19:02:45+01:00
Bez mrugnięcia okiem- zrobić coś z całkowitym spokojem
widać coś gołym okiem-widzieć coś dokładnie
mieć kogoś/coś na oku-mieć na kogoś/coś szczególną uwagę
stanąć z kimś oko w oko-stanąć z kimś bezpośrednio
patrzeć spod oka-patrzeć ukradkiem
rzucić okiem-spojrzeć na coś bez większej uwagi
pilnować czegoś jak oka-bardzo pilnować czegoś
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T19:06:13+01:00
1.być czyimś oczkiem w głowie (byc dla kogoś najwazniejszą osobą)
2 wpaść komuś w oko ( spodobać się komuś)
3. nie wierzyć własnym oczom (nie dowierzać, bardzo się dziwić)
4. nie zmrużyłem oka( dawno nie spałem)
5. na pierwszy rzut oka (widać coś odrazu jak się na to patrzy np. jakąś wadę, plamę)
6. mieć klapki na oczach ( nie widzisz tego co inni, przysłania Ci jedna rzecz, np. kochasz faceta (to są te klapki) a on ćpa ale ty tego nie widzisz)
7. kruk krukowi oka nie wykole (dwie dobrze znające się osoby nie zrobią sobie krzywdy)
9 4 9