Pilne.!!!
1.Oblicz:
[objasnienia] x -mnożenie 1/5-jedna piąta
9 1/9 - 6 1/6 ; 15 2/5 +3 1/3 ; 1 3/4 - 5/6 ; 2 2/5 x 3 3/4 ; 1/5 x 3 3/4 ; 3 x 9 1/6 ; 2 6/7 x 3 1/2 ; 12 2/3 + 5/12 ;3 3/4 - 2 2/3 ; 3 1/4 - 2 5/8 ; 7 3/5 - 4 1/7 ; 30 7/30 - 1 5/12.

2.Oblicz:
[objasnienia] x -mnożenie 1/5-jedna piąta
2 2/3 + 4 3/4 ; 1 1/8 + 2 10/11 ; 3 8/9 + 2 5/6 ; 1 5/8 + 2 11/14 ; 4 3/4 - 1 1/6 ; 3 2/3 - 1 1/5 ; 7 1/2 - 3 9/20 ; 4 3/4 - 2 1/8 ; 1 1/8 + 2/3 ; 3 5/6 + 2 1/3 ; 4 1/5 - 2 3/4 ; 3 1/6 - 1 1/2.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-09-26T12:02:25+02:00
1.Oblicz:
9 1/9 - 6 1/6 =9 2/18 -6 3/18=8 20/18 - 6 3/18= 2 17/18
15 2/5 +3 1/3 =15 6/15 + 3 5/15= 18 11/15
1 3/4 - 5/6 = 1 9/12 - 10/12= 21/9-10/12=11/12
2 2/5 × 3 3/4= 12/5 × 15/4= 3×3=9
1/5 × 3 3/4 = 1/5 × 15/4 = 3/4
3 × 9 1/6 = 3 × 55/6=55/2= 27 1/2
2 6/7 × 3 1/2 = 20/7 × 7/2= 20/2=10
12 2/3 + 5/12 = 12 8/12 + 5/12=17 13/12=18 1/12
3 3/4 - 2 2/3 = 3 9/12 - 2 8/12=1 1/12
3 1/4 - 2 5/8 = 3 2/8 - 2 5/8=1 3/8
7 3/5 - 4 1/7 = 7 21/35 - 4 5/35= 3 16/35
30 7/30 - 1 5/12= 30 14/60 - 1 25/60 =29 74/60 - 1 25/60=28 49/60

2.Oblicz:

2 2/3 + 4 3/4 = 2 8/12 + 4 9/12=6 17/12=7 5/12
1 1/8 + 2 10/11 =1 11/88 + 2 80/88=3 89/88=4 1/88
3 8/9 + 2 5/6 = 3 16/18 + 2 15/18=5 31/18= 6 17/18
1 5/8 + 2 11/14= 1 35/56 + 2 44/56= 3 79/56=4 23/56
4 3/4 - 1 1/6 = 4 9/12- 1 2/12 = 2 7/12
3 2/3 - 1 1/5 = 3 10/15- 1 3/15= 2 7/15
7 1/2 - 3 9/20 =7 10/20 - 3 9/20= 4 1/20
4 3/4 - 2 1/8 = 4 6/8 - 2 1/8= 2 5/8
1 1/8 + 2/3 = 1 3/24 + 8/24 = 1 11/24
3 5/6 + 2 1/3= 3 5/6 + 2 2/6= 5 7/6=6 1/6
4 1/5 - 2 3/4 =4 4/20 - 2 15/20=3 24/20-2 15/20= 1 9/20
3 1/6 - 1 1/2= 3 1/6 - 1 3/6 = 2 7/6 - 1 3/6= 1 4/6= 1 2/3
2009-09-26T12:55:38+02:00
9 1/9 - 6 1/6= 82/9 - 37/6= 164/ 18- 111/18= 53/18= 2 17/18
15 2/5 +3 1/3= 77/5+ 10/3= 231/15+ 50/15= 281/15= 8 11\ 15
1 3/4 - 5/6 =7/4- 5/6= 21/12- 10/12= 11/12
2 2/5 x 3 3/4=12/5*15/4= 9
1/5 x 3 3/4 =1/5*15/4= 3/4
3* 9 1/6= 3* 55/6= 55\2
2 6/7 x 3 1/2= 20/7 * 7/2= 20/2= 10
12 2/3 + 5/12 = 38/ 3+ 5/12= 152/ 12 + 5/12= 157/12= 13 1/12
3 3/4 - 2 2/3= 15/4 - 8/3= 45/12 -32/12= 13/12= 1 1/12
3 1/4 - 2 5/8 = 13/4- 21/8= 26/8-21/8= 5/8
7 3/5 - 4 1/7 = 38/5- 29/7= 266/ 35- 145/ 35= 121/35= 3 16/35
30 7/30 - 1 5/12= 30 14/60 - 1 25/60 =29 74/60 - 1 25/60=28 49/60
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-26T13:02:54+02:00
9¹₉-6¹₆= 9²₁₈-6³₁₈=8²⁰₁₈-6³₁₈=2¹⁷₁₈
15 2/5 +3 1/3=15⁶₁₅+3⁵₁₅=18¹¹₁₅
1 3/4 - 5/6=1⁹₁₂-¹⁰₁₂=21/12-10/12=11/12
2 2/5 x 3 3/4= 12/5 x 15/4=3/1 x 3/1=9
1/5 x 3 3/4=1/5x15/4=1/1x3/4=3/4
3 x 9 1/6=3/1x55/6=55/2=27 1/2
2 6/7 x 3 1/2=20/7x7/2=10/1x1/1=10
12 2/3 + 5/12 =12 8/12+5/12=12 13/12=13 1/12
3 3/4 - 2 2/3=3 9/12-2 8/12=1 1/12
3 1/4 - 2 5/8=3 2/8- 2 5/8=2 10/8- 2 5/8=5/8
7 3/5 - 4 1/7=7 21/35 - 4 5/35= 3 16/35
30 7/30 - 1 5/12=30 14/60 - 1 25/60= 29 74/60 - 1 25/60=28 49/60

2. 2 2/3 + 4 3/4 = 2 6/12 + 4 9/12 = 6 15/12= 7 3/12= 7 1/4
1 1/8 + 2 10/11 = 1 11/88 + 2 80/88= 3 91/88= 4 3/88
3 8/9 + 2 5/6=3 16/18 + 2 15/18=5 31/18= 6 13/18
1 5/8 + 2 11/14=1 15/24+ 2 22/24= 3 37/24= 4 13/24
4 3/4 - 1 1/6=4 9/12 - 1 2/12=3 7/12
3 2/3 - 1 1/5 =3 10/15- 1 3/15= 2 7/15
7 1/2 - 3 9/20=7 10/20- 3 9/20= 4 1/20
4 3/4 - 2 1/8=4 6/8- 2 1/8= 2 5/8
1 1/8 + 2/3=1 3/24+ 16/24= 1 17/24
3 5/6 + 2 1/3=3 5/6+ 2 2/6= 5 7/6=6 1/6
4 1/5 - 2 3/4=4 4/20 - 2 15/20= 3 24/20 - 2 15/20=1 9/20
3 1/6 - 1 1/2=3 1/6 - 1 3/6= 2 7/6- 1 3/6= 1 4/6= 1 2/3