Odpowiedzi

2010-01-12T19:14:21+01:00
Właściwości wodoru:
FIZYCZNE
- gaz
- bezbarwny
- bezwonny
- słabo rozpuszcza się w wodzie
- najlżejszy gaz
CHEMICZNE
- niemetal
- łączy się z niemetalami, np. z tlenem tworzy wodę, z azotem tworzy amoniak, z chlorem tworzy chlorowodór, z siarką tworzy siarkowodór
- z metalami tworzy wodorki
- nie podtrzymuje spalania
- jest palny.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T19:14:44+01:00
Fizyczne:
- bez zapachu
-jest gazem bezbarwnym
-słabo rozpuszcza się w wodzie
-nie tworzy odmian alotropowych
-jest najlżejszym gazem
-skrapla się a następnie zestala w temperaturach zbliżonych do zera bezwzględnego

Chemiczne:
-bezwonny
- palny
- tworzy mieszaniny wybuchowe z tlenem i z powietrzem
- w temperaturze pokojowej mało reaktywny
- nietoksyczny
2010-01-12T20:36:38+01:00
Wodór-niemetal
WŁAŚCIWOŚCI
- gaz
- bezbarwny
- bezwonny
- słabo rozpuszcza się w wodzie
- najlżejszy gaz
- łączy się z niemetalami np.
a) połączony z tlenem daje wodę
b) z azotem daje amoniak
c) z chlorem daje chlorowodór
d) z siarką daje siarkowodór



Właściwości fizyczne.
- gaz
- bez smaku i zapachu
- prawie nie rozpuszczalny w wodzie
- bezbarwny
- lżejszy 14x od powietrza
Własności chemiczne
- gaz palny
- tworzy wodorki