Odpowiedzi

2010-01-12T19:08:10+01:00
Woliński park narodowy
Do cennych obiektów przyrodniczych Wolińskiego Parku Narodowego i jego najbliższego otoczenia zaliczonych jest szereg pomników przyrody, głównie starych drzew, m.in. dąb "Prastary" we wsi Wapnica oraz rosnące w Międzyzdrojach dęby "Regalindy", Storrady", "Bolko", "Telesfor", "Wolinianin" i "Szwedzki", jesion "Olbrzym", buk "Władysław" oraz kilkusetletnie cisy pospolite.

Słowińsi park narodowy
Ochroną ścisłą objęto też obszary lęgowe ptaków: "Gackie Lęgi", "Żurnowskie Lęgi", "Gardneńskie Lęgi", "Klukowe Lęgi" oraz Wyspę Kamienną na jeziorze Gardno o powierzchni 0,6 ha ,a także rozległe obszary borów bagiennych i brzeziny bagiennej ("Kluki" i "Bory Torfowe"), największe w Polsce stanowisko maliny moroszki - reliktu polodowcowego ("Moroszka"), fragment starego lasu olsowego "Olszyna", reliktowy las bukowo-dębowy "Klukowe Buki" oraz jezioro Dołgie Małe.
Park położony jest nad Morzem Bałtyckim na środkowym wybrzeżu (Wybrzeżu Słowińskim), między Łebą a Rowami. Obejmuje przybrzeżne jeziora Łebsko - 7140 ha (trzecie co do wielkości jezioro w Polsce) i Gardno - 2468 ha oraz dwa mniejsze (Dołgie Wielkie - 156 ha i Dołgie Małe - 6,3 ha), silnie zawydmioną Mierzeję Łebską oraz pas wybrzeża morskiego po ujście Łupaw
1 5 1
  • cium
  • Początkujący
2010-01-12T19:08:56+01:00
W Słowińskim ruchome wydmy jakaś roślinność niewiem dokładnie jaka a w Wolińskim Orzeł Bielik, unikalna roślinność wyspy, jezioro Turkusowe, klify.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T19:12:19+01:00
Słowiński:wydmy, ptaki około 260 gatunków,padalec, żmija zygzakowata,lisa, gronostaja, jenota, borsuka,wydrę,piżmaka,bobra,foki i morświny.

Woliński:
wodniczki,muchołówki małej,myszołowów, licznych gatunków sów,traczy, * borsuki
* gronostaje
* jelenie
* jenoty
* kuny
* lisy
* morświny
* nietoperze
* norki amerykańskie
* piżmaki
* sarny
* szop pracz
* żubr
* dzik
roślinność:
* perłówka jednokwiatowa
* storczyki
* żywiec cebulkowy

Najcenniejsze rośliny to:

* długosz królewski
* mikołajek nadmorski
* pajęcznica liliowata
* wiciokrzew pomorski
* zimoziół północny