Kasi i Basia mają prostokątne działki. działka Basi jest 10m dłuższa o 6m węższa niż działka Kasi . na każą z działek przewidziano 3m na bramę wjazdową. Która pani potrzebuje więcej metrów siatki
na ogrodzenie swojej działki i o ile metrów??


pilne na dziś
daje dużo punktów !!!

plis pomocy !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T19:12:49+01:00
Kasia:
Działka o wymiarach a na b.
Obwód działki = 2a + 2b
Siatka = 2a+2b - 3

Basia:
Działka o wymiarach (b+10) na (a-6).
Obw = 2(b+10) + 2(a-6)=2a + 2b + 8
siatka = 2a + 2b + 8 - 3 = 2a + 2b + 5

Basia potrzebuje więcej siatki

Siatka Basi - siatka Kasi = 2a + 2b + 5 -(2a + 2b - 3) = 8

Potrzebuje 8 metrów więcej
1 5 1
2010-01-12T19:13:54+01:00
10razy 10 =100i jeszcze odjąć 4 razy 2 =8 czyli 100-8 =92
92-3m bramy =89-działka Basi

1 1 1