Proszę o pomoc w rozwiazaniu tego zadania, ale proszę o dokładne wytłumaczenie jego bo wogóle go nie rozumiem:Grupa młodzieży wybrała się na trzydniowy rajd pieszy. W pierwszym dniu przeszli 1/3 trasy, w drugim 2/3 pozostałej trasy, a w trzecim pozostałe 8 kilometrów. a) Ile kilometrów przeszli w ciągu trzech dni? b)Ile kilometrów średnio pokonywali w ciągu jednego dnia?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T19:36:31+01:00
X - długość trasy
1 Dzień - Przeszli 1/3x
2 Dzień - Przeszli 2/3 trasy która została,a zostało 2/3 trasy jak przeszliśmy już z nich 1/3. Wiec jeżeli przejdziemy 2/3 2/3/ trasy wiec równanie wygląda następująco : 2/3(trasy która została) × 2/3 (tyle ile tej trasy przeszliśmy)
3 Dzień - 8 km.

x = 1/3x + 2/3x × 2/3 + 8
x - 3/9 - 4/9 = 8
2/9x=8 /:2/9
x= 36
Odpowiedź: W ciągu 3 dni przeszli 36km.

b) Ilośc kilometrów dzielimy przez ilośc dni: 36:3=12
Odpowiedź:Średnio pokonywali 12km
2010-01-13T00:35:24+01:00
Proszę o pomoc w rozwiazaniu tego zadania, ale proszę o dokładne wytłumaczenie jego bo wogóle go nie rozumiem:Grupa młodzieży wybrała się na trzydniowy rajd pieszy. W pierwszym dniu przeszli 1/3 trasy, w drugim 2/3 pozostałej trasy, a w trzecim pozostałe 8 kilometrów. a) Ile kilometrów przeszli w ciągu trzech dni? b)Ile kilometrów średnio pokonywali w ciągu jednego dnia?

x-trasa cała
1 dzień: 1/3x
posostało: x-1/3x=2/3x
2dzień:2/3 pozostałej trasy
czyli 2/3z2/3x=4/9x
3dzień:reszta=8km
reszta=x-1/3x-4/9x=9/9x-3/9x-4/9x=2/9x
2/9x=8
x=8:2/9
x=8*9/2
x=36km
a) Ile kilometrów przeszli w ciągu trzech dni? 36km
b)Ile kilometrów średnio pokonywali w ciągu jednego dnia?
1dzień:12km
2dzień:2/3z24=16km
3dzień:8km
średnio: 12+16+8/336/3=12km