Mam zadanie e:
Ojciec i syn mają razem 50 lat. Gdyby syn był o 10 lat starszy to ojciec miałby 2 razy więcej latniż syn. Ile obecnie lat ma każdy z nich.
To zadanie potrzebuje na dzisiaj jak najszybciej . rozwiazanie rozpisac co jak po kolei z obliczeniami a nie bez >

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T19:14:42+01:00
X-wiek ojca
y-wiek syna
x+y=50

2(y+10)=x
2y+20=x
teraz trzeba podstawic x do pierwszego rownania
2y+20+y=50
3y=30/:3
y=10
x=50-10=40
odp. syn ma 10 lat, a ojciec 40
2010-01-12T19:16:19+01:00
A-syn
B-ojciec

A+B=50
B=2x+20

A+2A+20=50
3A=30
A=10

B=50-A=50-10=40

Syn = 10 Lat
Ojciec = 40 lat