Odpowiedzi

2010-01-12T19:11:12+01:00
X - I liczba
y - II liczba
30%x - 40%y = 31,5
40%x + 3y = 81

0,3x - 0,4y = 31,5 |*10
0,4x + 3y = 81 |*10

3x - 4y = 315 |*(- 4)
4x + 30y = 810 |*3

-12x + 16y = - 1260
12x + 90y = 2430

106y = 1170 |:106
y = 11

0,4x + 3* 11 = 81
0,4x = 81 - 33
0,4x = 48 |:0,4
x = 120

x = 120
y = 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T19:25:24+01:00
X- pierwsza liczba
y- druga liczba

30%x- 40%y =21
40%x + 3y=81

0,3x - 0,4y =21/x10
0,4x + 3y =81/x10

3x - 4y = 210/x4
4x + 30y = 810/x-3

12x - 16y = 840
-12x - 90y= -2430

-12x i 12x skrócą się czyli zostaje:
-16y-90y= 840-2430
-106y=-1590/:-106
Y= 15
x= 90