Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T19:20:55+01:00
Akcja- w dwóch światach-rzeczywistym i fantastycznym-kraina Nangijali. Bohaterami są bracia, Karol i Jonatan Lew. karolek ciężko choruje. jonatan próbuje go pocieszać i go wspomóc. w wyniku pożaru jonatan ginie a karolek zostaje przy życiu. póżniej jak obiecał przylatuje w kształcie gołębicy. Podczas pewnej nocy Karol czuje się zupełnie inaczej niż zwykle. Zostawia więc przed snem kartkę dla swojej mamy: "Nie płacz mamusiu, zobaczymy się w Nangijali!" i umiera. wita się z bratem w tej krainie i przeżywają niezwykłe przygody. Jednak nawet ta zaczarowana kraina nie jest wolna od zła. W Dolinie Dzikich Róż, sąsiadującej z Doliną Wiśni, rządzi okrutny władca Tengil, który z pomocą groźnego smoka Katli uczynił z jej mieszkańców niewolników. Jonatan wyrusza do Doliny Dzikich Róż z misją odbicia Orwara, przywódcy walki skierowanej przeciw rządom Tengila. Karol podąża w tajemnicy za bratem, obawiając się, że może go ponownie stracić. Wspólny wysiłek chłopców i mieszkańców kończy się sukcesem. Jonatan ponownie poświęca swoje życie, a Karol podejmuje decyzję, że zginą obaj, aby razem pojawić się w krainie Nangilimie.
10 3 10
  • cium
  • Początkujący
2010-01-12T19:23:33+01:00
Bracia Lwie serce nazywali się Karolek i Jonatan Lew.
Mieszkali w Szwecji, Karolek był chory i miał niedługo umrzeć, a Jonatan był zdrowy i piękny. Jonatan opowiadał Karolkowi o tym , że po śmierci idzie się do Nanigali. Gdy wybuchł raz pożar Jonatan uratował Karolka ale zginął. Gdy Karolek umarł znalazł się w Nanigali w dolinie Wiśni gdzie spotkał swojego brata i okazało się , że będą mieszkać razem i nazywać się Lwie serce. W książce wybucha wojna i oni ratuja Nanigalie przed okrutnym Tengilem , jego wojskiem i smokiem Katlą. Na końcu giną i idą do lepszej krainy - Nangilimy. W książce występuje jeszcze Mateusz - ich przybrany dziadek w Nanigali , Zofia , Orvar i inni.
Chciałem tylko dopowiedzieć, że nie w Nanigali tylko w *Nangijali :D