Odpowiedzi

2010-01-12T19:20:34+01:00
1. 2 razy mniejszy obwód ma koło
2. Jeżeli dł. równika wynosi 40 000km to promień Ziemi ma
20 000km.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T19:22:45+01:00
Srednica=8cm, czyli promień r=4cm
obwód =2πr=2π×4=8πcm

średnica 2 razy krótsza, tzn 8:2=4cm
r=2cm
obwód koła=2πr=2π×2=4πcm

8π:4π=2
odp. obwód jest 2 razy mniejszy
zad.2]
2πr=40 000km
2×3,14r=40 000
r=40 000:6,28
r≈6 369,43km

odp. promień Ziemi ma około 6369,43km
1 4 1
2010-01-12T19:26:32+01:00
Zad.1
średnica dużego koła:
2r=8cm
obwód dużego koła:
l=2r(pi)
l=8(pi)
średnica małego koła:
2r=8/2=4cm
obwód małego koła:
l=2r(pi)
l=4(pi)
rozwiązanie:
8(pi)/4(pi)= 2
Odp. 2razy

Zad.2
40 000km=l
(pi)=3,14

l=2(pi)r
40 000=2*3,14r
40 000= 6,28r |:6,28
r= 6369km
Odp. Promień Ziemi ma 6369km.
1 4 1