Odpowiedzi

2010-01-12T19:57:00+01:00
1.Nazwisko Polaka, który opracował program wydobycia Polski z zacofania w dwudziestoleciu międzywojennym.
2.Epoka przypadająca na 17 wiek.
3.Partner Stanisława Wigury w Międzynarodowych Zawodach lotniczych w 1932r.
4.Człowiek, który opracował pierwszy antybiotyk.
5.Plan, który pomógł wyciągnąć gospodarkę eurupejską po I wojnie światowej.
6.Osoba chołdująca pokojowi i przeciwna wojnie.
7.Wprowadzenie wysokiego cła na towary importowane.
8.W 1932r. wynalazł go James Chadwick.
9.Nurt którego przedstawiciele odrzucili logikę, odwoływali się do groteski i czarnego humoru.
10.Przyniósł radość dzieciom tworząc takie postaci jak Myszka Miki czy Kaczor Donald.Walt.......

1.KWIATK(O)WSKI
2. (Ś)REDNIOWIECZE
3. Ż(W)IRKO
4. FLEM(I)NG
5. DAW(E)SA
6. PA(C)YFISTA
7. PROT(E)KCJONIZM
8. (N)EUTRON
9.SURREAL(I)ZM
10. DISN(E)Y


1.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T21:57:42+01:00
1. Nazwisko ostatniego króla Polski.
2. Epkoa historyczna trwająca od około V-XV wieku.
3. Nauka o sztandarach, chorągwiach, proporcach itp.
4. Pierwsza stolica Polski.
5. Nazwa amerykańskiej bazy Marynarki Wojennej zbombardowanej przez Japonię w czasie II Wojny Światowej.
6. Korpus Ochrony .... -formacja wojskowa stworzona do ochrony wschodniej granicy II Rzeczypospolitej.
7. Cel wypraw krzyżowych.
8. Zakład produkcyjny, w którym produkcja masowa złożonego produktu końcowego odbywa się ręcznie.
9. Złożony w 1525 Zygmuntowi I Staremu.
10. Kongres zwołany w celu wypracowania nowych zasad ładu kontynentalnego w 1815r.

1.P(o)niatowski
2. (Ś)redniowiecze
3. (W)eksylologia
4. Gn(i)ezno
5. P(e)arl Harbor
6. Pograni(c)za
7. Pal(e)styna
8. Ma(n)ufaktura
9. Hołd Prusk(i)
10. Wi(e)deński

Pzdrawiam ;)
2 4 2