Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T19:35:20+01:00
4x+5x+9x=2520
18x=2520
x=140

pierwsza liczba 4x=140*4=560
druga 5x=140*5=700
trzecia 9x=9*140=1260

560+700+1260=2520
2010-01-12T19:38:58+01:00
Stosunek 4:5:9 oznacza że trzeba podzielić liczbę 2520 przez 4+5+9=18
2520:18=140 i tyle - 1 część
4 takie części , czyli 4×140=560 dają 1 liczbę
5 takich części , czyli 5×1401=700 daje 2 liczbę
9 takich części , czyli 9×140=1260 daje 3 liczbę

spr. 560+700+1260=2520