Witam mam zadanie domowe na 14.01.2010r z j.polskiego z lektury "Opowieść Wigilijna" mam dwa tematy do wyboru oto one:
1.Opowiem dzieje Scroogea
2.Napisze plan szczegółowy utworu

Bardzo bym prosił o opracowanie któregoś z tych podanych tematów. Z góry dziekuję Pozdrawiam

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T19:44:37+01:00
1. Zakończenie pracy w przedświąteczny dzień w kantorze Scrooge`a
a) Przyjście siostrzeńca i życzenia wesołych świąt
b)Danie dnia wolnego pracownikowi
2. Przyjście kolędnika do Scrooge”a
a)wypędzenie kolędnika
b)dwaj dżentelmeni
c)odmowa wsparcia funduszu na zkup żywności dla biednych
3. Pojawienie się ducha Marley`a
a)strach Scrooga
b)ostrzeżenie wspólnika przed trzema duchami
4. pierwszy z trzech duchów
a)wspominanie przeszłości
b)wzruszenie się Scrooga
c)powrót do domu
5. drugi duch
a)pokazanie scoorgowi szcześliwych ludzi w mieście
b)chłopiec o imieniu Tim
6. Odwiedziny Ducha Dawnych Świąt Bożego Narodzenia
a)pokazanie scoorgowi jego przyszłości-śmierć której nikt nie zauważy
b)ebezener obiecuje poprawe
7. pomoc rodzinie małego tima
a)podwyższenie pensji pracownikowi
b)zupełna zmiana Scrooge'a
2010-01-12T19:47:59+01:00
Nie czytałam ksiązki jeszcze ale widziałam film ;]

W XIX w. w Londynie mieszkał skąpy starzeć Scrooge. Większość czasu poświęcał on na liczenie swoich zarobków. Bardzo nie lubił świąt. Był ogólnie złym człowiekiem. Dopiero podczas świąt kolejno ukazywałay się mu zjawy, które pokazały mu przeszłość, przyszłość i teraźniejszość co pozwoliło mu zrozumieć jakim na prawdę jest człowiekiem. Po tej zmianie nawet wspomógł leczenie syna swojego pracownika. Pan Scrooge został cenionym i szanowanym mężczyzną wśród londyńczyków.