Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T19:48:24+01:00
Był to rok 1559 . Zakazane ponad cztery tysiące tytułów książek takich autorów, jak Wolter, Goethe, Balzak, Zola czy Jean-Paul Sartre. W przeszłości zakazane były też dzieła Mikołaja Kopernika "O obrotach sfer niebieskich" i Adama Mickiewicza "Oda do młodości".
2010-01-12T19:49:00+01:00
Indeks Ksiąg Zakazanych zaczął obowiązywać w IV wieku .

Jednym z najsłynniejszych dzieł które znalazło się w indeksie ksiąg zakazanych było:

Dzieło Mikołaja Kopernika "O obrotach sfer niebieskich"
-wpisane zostało w 1616 roku na tą listę, a wycofane w 1822 roku.