ZADANIE TEKSTOWE Z CIAGÓW

Marek kupli rower na początku odłożył 10 zl a każdego następnego miesiąca odkładał o 5 zl więcej i ile było tych miesięcy a jeszcze mama mu dołożyła 200 zl a rower kosztował 450 zl .

PROSZĘ OBLICZYĆ WZORAMI Z CIĄGÓW DAJE NAJ...

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T20:08:11+01:00
450 zł - 200 zł = 250 zl

1 miesiąc 10 zł
2 miesiąc 10+10+5 = 25
3 miesiac 25+15+5 = 45
4 miesiac 45+20+5=70
5 miesiac 70+25+5=95
6 miesiac 95+30+5=130
7 miesiac 130+35+5=170
8 miesiac 170+40+5=215
9 miesiac 215+45+5=265

265 + 200 = 450 zł
Marek musiał zbierac kase przez 9 miesięcy (wyrusł by już z tego roweru :D)
2010-01-12T20:08:20+01:00
2010-01-12T20:09:01+01:00
Marek miał 10 zł czyli brakowało mu 440zł. Mama dała mu 200 zł czyli brakowało mu juz tylko 240zł.
240:5-48
48 * 48 = 76,8 dni

Odpowiedź: Miesiecy bylo 2 i pare dni