Odpowiedzi

2010-01-12T20:05:10+01:00
Andrzejki,wróżby,spirytyzm?(wywoływanie duchów)
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T20:06:47+01:00
Elementy pogańskie w Dziadach
-wywoływanie duchów
-przynoszenie jedzenia zmarłym
- podział duchów według winy [lekkie, pośrednie,ciężkie]
-wiara w to, że duchy mogą przebywać w drewnie, smole, rzece
-wiara w duszę, które po śmierci błąkają się po ziemi
-symbol duszy; płomyk palącej się kołodziejni

elementy chrześcijańskie ;
-znak krzyżą
-słowa modlitwy (zaklęcia)
-przebywanie dusz w niebie, czyśćcu, piekle
- modlitwa za dusze zmarłych
-pokuta za grzechy po śmierci
-wiara w zbawienie i potępienie
9 4 9