Odpowiedzi

2010-01-12T20:09:04+01:00
Dane:
g=9,81 m/s ²
m=60kg
gk-g na ksiezycu=9,81/6=1,635m/s ²
Szukane
Q₁-ciezar na ziemi=?
Q₂iciezar na ksiezycu=?

Rozwiazanie:

Q₁=mg
Q₁=588,6N

Q₂=mgk
Q₂=98,1N

Ciężar jest mniejszy bo grawitacja jest mniejsza. Spowodowane jest to małą masą Księżyca
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T20:11:41+01:00
M - masa człowieka
F₁ - ciężar człowieka na Ziemi
F₂ - ciężar człowieka na Księżycu
g₁ - przyspieszenie grawitacyjne Ziemi
g₂ - przyspieszenie grawitacyjne Księżyca

F₁ = m * g₁ = 60 kg * 9,81 m/s² = 588,6 N
F₂ = m * g₂ = 60 kg * (9,81/6) m/s² = 98,1 N

Wytłumaczenie:
Ciężar (czyli siła działająca na podłoże) = masa * przyspieszenie
I tyle na ten temat :)
Resztę sama wykminisz xd
6 4 6