Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-12T20:12:49+01:00
Arystoteles dokonał trychotomicznego podziału nauk:
a) teoretyczne - których celem jest formułowanie wiedzy dla niej samej (metafizyka, fizyka i matematyka)
b) praktyczne - których celem jest formułowanie wiedzy dla osiągnięcia doskonałości moralnej (etyka, polityka)
c) pojetyczne (wytwórcze) - których celem jest formułowanie wiedzy, za pomocą której można wytwarzać określone przedmioty.

Karol Linneusz dokonał podziału na rośliny i zwierzęta i wprowadził ich nazewnictwo naukowe.
18 3 18
2010-01-12T20:13:57+01:00
Arystoteles - założył szkołę filozoficzną znajdującą się w Ogrodach Likejonu

Linneusz - uporządkował nazewnictwo roślin i zwierząt. Dla wszystkich gatunków wprowadził łacińską nazwę dwu wyrazową,
91 2 91